Fixamooz

Fixamooz

آموزشی
Fixamooz

Fixamooz

آموزشی

تایپ فرمول ریاضی در ورد

1- وارد تب INSERT شده در قسمت symbols روی فلش کوچکی که در کنار Equation قرار دارد کلیک کنید .

 

 

 


2- با کلیک روی این فلش کادری باز می شود که شامل یک سری فرمول های از پیش تعریف شده می باشد که با انتخاب هر کدام می توانید آن ها را ویرایش و شخصی سازی کنید .

 

 

 

در صورتی که هر کدام از این فرمول های پیش فرض را انتخاب نمایید تب جدیدی با عنوان DESIGHN باز می شود که در آن شما می توانید به ویرایش آن فرمول از طریق ابزارها و نماد های مختلف بپردازید .

3- در پایین کادر باز شده گزینه Insert New Equation به شما امکان فرمول نویسی در ورد بدون استفاده از قالب های پیش فرض را خواهد داد . با انتخاب این گزینه کادر جدیدی برای تایپ فرمول ریاضی در صفحه ایجاد می شود و همزمان با آن تب جدیدی به نام DESIGN باز می شود که ابزارها و امکانات زیادی را برای نوشتن فرمول جدید در اختیار شما قرار می دهد  .

 

گزینه های سربرگ DESIGN :


در صورتی که یکی از فرمول های پیش فرض در بخش Equation را انتخاب کنید یا اقدام به نوشتن فرمول جدید نمایید سربرگ DESIGN باز می شود که شامل گزینه های زیر می باشد :

 

 


1- Professional : این حالت به صورت پیش فرض بر روی فرمول هایی که در ورد می نویسید فعال است . و در آن تمام اجزای فرمول به صورت کامل و به شکل واقعی خود وجود دارند .


2- Linear : با انتخاب این گزینه فرمول تایپ شده به صورت خطی تغییر شکل پیدا می کند .


3- Normal Text : با انتخاب این گزینه فرمول خود را به یک متن معمولی تبدیل می کنید و می توانید تغییراتی مثل تغییر فونت ، اندازه فونت ، ترازبندی و ... را با وارد شدن به تب Home روی آن اعمال نمایید .


4- گروه Symbol : در این بخش شما به نمادهای مختلف برای استفاده در فرمول دسترسی دارید .

 

 


5- گروه structures : در این بخش شما به یک سری ساختارهای فرمولی دسترسی دارید و می توانید از آن ها برای ایجاد فرمول های خود استفاده نمایید .

 

 

 

مثال های نوشتن فرمول در ورد

 

در این بخش از مقاله چند مثال از تایپ فرمول در ورد که کاربرد زیادی دارند را بررسی می کنیم .


مثال 1 : نوشتن کسر در ورد :


برای نوشتن کسر در ورد از تب INSERT ، بخش Symbols روی Equation کلیک کنید . سربرگ DESIGN باز خواهد شد .

 

 

 

 

در قسمت structures ، بر روی فلش کوچکی که در زیر Fraction قرار دارد کلیک کنید و در کادری که باز می شود یکی از حالت ها را برای کسر خود انتخاب کنید . باکسی در صفحه ورد شما ایجاد می شود ، با کلیک روی مربع هایی که در صورت و مخرج کسر این باکس قرار دارند می توانید محتوای دلخواه را در آن وارد نمایید .

 

مثال 2 : نوشتن اندیس در ورد :


برای نوشتن توان و اندیس در ورد بر روی فلش کوچکی که در زیر Script  قرار دارد کلیک کنید ( همان تب INSERT بخش Symbols در قسمت Equation ) .

  

 

 

و در کادری که باز می شود یکی از حالت های پیشنهاد شده را انتخاب کنید . همانند مثال قبل باکسی در صفحه ورد درج می شود که با کلیک روی مربع های آن می توانید متن مورد نظر خود را در آن وارد نمایید .

 

 

معرفی نرم افزار تایپ فرمول

 

 

نرم افزار MathType ابزاری قدرتمند برای ویندوز می باشد که به شما اجازه می دهد به راحتی نماد های ریاضی را برای کار در word، صفحان وب، چاپ کردن، نمایش و Tex ،Latex ،MathML documents به کار ببرید.
حتماً برای شما هم پیش آمده که بخواهید فرمول های ریاضی، فیزیک و ... را تایپ کنید، اگر در این کار مبتدی باشید حتماً از سختی تایپ کلافه می شوید، MathType با امکانات زیاد و فرمول های آماده نه تنها کاربران مبتدی را در حد پیشرفته ای کمک می کند بلکه کاربران حرفه ای خیلی سریعتر و راحت تر می توانند از فرمول ها استفاده نمایند. نمادهای بسیار و قالب ها و فونت های همراه با این نرم افزار خیلی از نیاز های شما را برای ایجاد یک فرمول با شکل دلخواه بر طرف می کند. می توانید به راحتی از نماد های ریاضی موجود بر روی سیستم خود نیز استفاده کنید و در نرم افزار ذخیره کنید پس اگر نیازمند فرمول خاصی هستید کافی است آن را دانلود کنید و به راحتی به نرم افزار اضافه کنید. اگر از یک نماد ریاضی بسیار استفاده می کنید می توانید برای آن یک کلید ترکیبی تعیین کنید تا سریع در دسترس شما باشد.

به راحتی فرمول ها را ویرایش کنید مانند کلمات معمولی آن ها را رنگی کنید و استایل مورد نظر خود را به آن بدهید. این نرم افزار به عنوان پلاگین به راحتی با نرم افزار های Microsoft Word ،PowerPoint ،Quark XPress documents ،Adobe InDesign layouts ،Excel spreadsheets ،HTML pages و ... همراه می شود تا راحت تر بتوان از آن استفاده کرد.

 

 



قابلیت های کلیدی نرم افزار MathType:

 


- قالب بندی خودکار
- مجموعه ای از سمبل ها و نمونه های مفید
- رنگ
- خط کش با فرمت بندی دقیق
- پشتیبانی از صفحه کلید و کاراکتر های بین المللی
- دستور تنظیم مجدد سایز
- قابلیت حذف و اضافه کردن سطر و ستون به ماتریس
- گزینه هایی برای تنظیم براکت و پرانتز
- قابلیت undo & redo نامحدود
- شناسایی توابع قابل تنظیم
- ابزارهای قدرتمند برای Microsoft Word & PowerPoint
- صفحات ریاضی به صورت Word و انترنتی
- شماره گذاری خودکار فایل
- پایگاه داده ی کاراکترهای Unicode-based
- قابلیت ویرایش به صورت Drag & drop 
- و ...

 

نرم افزار تایپ معادلات ریاضی ویژه اندروید

 

 

MathMagic Lite یکی از بهترین برنامه ها به منظور تایپ معادلات و فرمول های ریاضی و ویرایش محتوا در دستگاه های اندرویدی (موبایل و تبلت) می باشد که با ارائه نسخه جدید خودش ویژگی های جدیدی را برای کاربران ارائه کرده است. شما می توانید در این برنامه به طور گسترده و عالی با توابع و فرمول های مختلف کار کرده و در نهایت با ذخیره کردن آنها برای مراجعات بعدی نگرانی نداشته باشید. امکان یادداشت برداری و قابلیت نوشتن نیز در برنامه وجود دارد. این نرم افزار بر روی سیستم عامل اندروید ۳٫۰ و بالاتر نصب و اجرا می شود.

از ویژگی های مهم این نرم افزار اندرویدی می توان به قابلیت ذخیره فرمول ها و توابع به صورت عکس و لاتک اشاره کرد.

 

 

 

نحوه فرمول نویسی سریع در word

 

 

با استفاده از قابلیت Equation در نرم‌افزار Microsoft Word می‌توان به تایپ معادلات و فرمول‌های ریاضی پرداخت. با استفاده از یک کلید میان‌بر می‌توان این کار را سریع‌تر از قبل نیز انجام داد. هم‌اکنون به معرفی این ترفند می‌پردازیم.

 

برای این کار ابتدا نرم‌افزار Microsoft Word را اجرا کرده و در فایل خود به محلی که قصد دارید عبارت ریاضی را وارد نمایید بروید.

 

سپس کلیدهای ترکیبی Alt و = را فشار دهید.

 

خواهید دید که سریعاً ویرایشگر Equation فعال می‌شود.

 

اکنون می‌توانید اعداد و کاراکترهای دلخواه خود را تایپ نموده و یا با استفاده از نمادهای نوار ابزار بالای صفحه آن‌ها را وارد ویرایشگر نمایید.

 

 

این ترفند بر روی کلیه‌ی نسخه‌های آفیس قابل اجراست.

 

 


ادرس سایت ما :
  http://fixamooz.com

 ادرس کانال تگرامی ما : https://t.me/fixamooz

ادرس اینستاگرام ما : https://instagam.com/fixamooz

ممنونم از اینکه با همراه بوده اید شما می توانید با مراجعه به سایت فکیس آموز هر روز چند مطلب جدید بیاموزید و از ارشیو مطالب دنیای تکنولوژی به صورت رایگان بهره مند بشوید 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.