Fixamooz

Fixamooz

آموزشی
Fixamooz

Fixamooz

آموزشی

آموزش تنظیمات مسیریاب ویز

ویز ( Waze) یک نرم‌افزار بر مبنای سامانه موقعیت‌یاب جهانی است که از سیستم ناوبری گام‌به‌گام استفاده می‌کند. اپلیکیشن ویز بهترین مسیر را از مبدأ تا مقصد و همچنین نقاط پرترافیک و بسته شدن جاده‌ها را لحظه به لحظه به کاربران اطلاع می‌دهد.

این نرم‌افزار توسط یک شرکت استارت‌آپ اسراییلی به نام ویز ایجاد شد و گوگل در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۳، ویز را به قیمت ۱٫۰۳ میلیارد دلار آمریکا خریداری کرد. بر طبق این قرارداد، هریک از ۱۰۰ کارمند ویز، مبلغ ۱٫۲ میلیون دلار کسب می‌کنند. این بزرگ‌ترین پرداخت به کارمندان یک شرکت فناوری اسراییلی در تاریخ است

 

تاریخچه

 

  • در سال ۲۰۰۶ "FreeMap Israel" پروژه‌ای بود که توسط Ehud Shabtai به عنوان یک پروژه اجتماعی تأسیس شد و هدف آن ایجاد جمعیت با کمک کاربران جامعه، یک پایگاه داده دیجیتال رایگان از نقشه اسرائیل در زبان عبری بود و برای اطمینان محتوای رایگان آن، به روز رسانی و توزیع است. در سال ۲۰۰۸، Shabtai شرکت ویز را به منظور تجاری سازی این پروژه تشکیل داد. نام شرکت در سال ۲۰۰۹ به ویز Mobile Ltd تغییر یافت.
  • در دسامبر ۲۰۱۱ ویز ۸۰ نفر را شامل می‌شد که از ۷۰ نفر در رعانانا، اسرائیل و ۱۰ نفر در پالو آلتو، کالیفرنیا، کار می‌کردند.
  • در سال ۲۰۱۰، این شرکت ۲۵ میلیون دلار در دور دوم بودجه تأمین کرد.
  • در سال ۲۰۱۱، شرکتی که قصد تبلیغ درآمد از طریق تبلیغات مبتنی بر مکان و گسترش آن به آسیا را داشت، ۳۰ میلیون دلار اضافی در تأمین مالی تأمین کرد.
  • در سال ۲۰۱۱ این برنامه به روز شده بود تا نقاط مورد علاقه خود را در زمان واقعی به نمایش درمی‌آورد، از جمله رویدادهای محلی مانند نمایشگاه‌های خیابانی و اعتراض.
  • در ژانویه سال ۲۰۱۲، این برنامه ۱۲ میلیون بار در سراسر جهان دانلود شده‌است. در ژوئیه ۲۰۱۲ ویز اعلام کرد که به ۲۰ میلیون کاربر دسترسی داشته‌است، نیمی از آن‌ها در شش ماه گذشته‌استخدام شده‌اند. به گفته یاهو از ژوئن ۲۰۱۳ حدود ۵۰ میلیون کاربر ویز وجود داشتند.
  • در ماه ژوئن ۲۰۱۲، ویز به روز رسانی ارائه کرد تا قیمت‌های سوخت واقعی را فراهم کند. همان‌طور که با تمام به روز رسانی در زمان واقعی، قیمت‌ها توسط کاربران ارائه می‌شود؛ با این حال این ویژگی در همه کشورها موجود نیست.
  • از ماه نوامبر سال ۲۰۱۲، در کسب درآمد از برنامه خود، ویز ارائه دهندگان فروش و تبلیغ کنندگان را به یک رابط وب برای تبلیغ بر اساس مکان، که در آن یک آیکون کوچک ظاهر می‌شود زمانی که یک تلفن در یک مکان خاص است، باعث کاربر را به مشارکت این همچنین به ایستگاه‌های خبری تلویزیون ارائه می‌دهد یک رابط وب برای پخش گزارش‌های ترافیکی در حال حاضر و هشدار به‌طور مستقیم از برنامه ویز؛ این سرویس توسط ایستگاه‌های خبری ۲۵ ایستگاه تلویزیونی ایالات متحده تا ماه ژوئن ۲۰۱۳ مورد استفاده قرار گرفت. همچنین از سال ۲۰۱۳ میلادی، و همچنین در نیویورک و نیوجرسی از سال ۲۰۱۲ در ریودوژانیرو در مرکز عملیات ریو (مرکز عملیات ریو) استفاده شده‌است.
  • در ماه ژوئن ۲۰۱۳، ویز یک طرح محلی سازی را معرفی کرد که امکان بسته شدن جاده‌های آینده و به روز رسانی ترافیک در زمان واقعی را در حوادث مهم در یک کشور مشخص، به عنوان مثال Tour de France، را معرفی می‌کند.
  • در مارس ۲۰۱۷، اسپاتیفای (Spotify) اعلام کرد که مشارکت خود را با ویز برای ارائه یک تجربه یکپارچه که کاربران ویز می‌تواند به‌طور مستقیم از برنامه ویز موسیقی اسپاتیفای را پخش کند و دستورهای ویز را در برنامه اسپاتیفای در پلت فرم اندروید دریافت کند. شش ماه بعد، این ویژگی در پلتفرم iOS در دسترس قرار گرفت.

 

آمورش نرم افزار ویز

 

  • وارد برنامه ویز شوید .
    - در صفحه اصلی پایین سمت چپ روی آیکون ذره بین تپ کنید .
    - برای ورود به تنظیمات waze در صفحه باز شده بالا سمت چپ روی آیکون چرخ دنده تپ کنید .
    - تنظیمات نرم افزار waze دارای سه بخش است که هر بخش گزینه های مختلفی دارد :

 

بخش اول تنظیمات سریع ویز ( Quick settings )

 

  • Display :این بخش مربوط به تنظیمات صفحه است که شما می توانید حالت صفحه خود را روی خودکار ، سه بعدی و یا دو بعدی قرار دهید .
    • Sound :با استفاده از این گزینه می توانید حالت متصل بودن صدا که فقط هشدار ها برای شما پخش می شود ( Alerts only ) ، قطع صدا ( Sound Off ) و وصل صدای ویز ( Sound On ) را انتخاب کنید .
    • Voice directions : این بخش مربوط به سخنگوی فارسی waze است که در مقاله قبل به طور مفصل در این خصوص صحبت کردیم .
    • Search by voice : این گزینه مربوط به جستجوی صوتی است که به طور پیش فرض ما آن را روی فارسی قرار می دهیم .

 

 

بخش دوم تنظیمات پیشرفته ویز ( Advanced settings )

 

 

 


  • General :این گزینه مربوط به تنظیمات عمومی است که شامل زبان ( language ) ، یکای مسافت در نقشه ( Unit ) ، نمایش رویداد ها تا شعاع 5 ، 25 ، 50 و ... کیلومتری ( Events radius ) ، جلوگیری از قفل خودکار ( Prevent auto-lock ) که با فعال کردن آن می توانید از قفل شدن خودکار ویز جلوگیری کنید و با فعال کردن گزینه همیشه ویز را روی سایر برنامه ها قرار دهید ( Keep waze on top ) برنامه ویز شما همیشه اولین برنامه قرار می گیرد . یاد آور کودک ( Child reminder ) این گزینه شامل تنظیمات برای یاد آوری به همراه داشتن کودک است .

 


  • Display and map :این گزینه مربوط به تنظیمات نقشه و نمایش است که دارای گزینه ها و آپشن های مختلفی است .
    • Sound and voice :این گزینه شامل تنظیمات صدا در ویز است که شامل تنظیم حجم صدا ( App volume ) ، راهنمای صوتی ( Voice directions ) و جستجوی صوتی ( Search by voice ) ، پخش صدا از بلند گوی صوتی ( Play sound to phone speaker ) ، لرزش ( Vibrate ) ، هنگام تماس تلفنی صدای برنامه ویز قطع شود ( Mute Waze during calls ) است .
    • Navigation : این گزینه مربوط به تنظیمات مسیریابی ویز یا ناوبری است که با استفاده از گزینه های آن می توانید مسیریابی خود را تنظیم کنید . با فعال کردن گزینه Avoid freeways برنامه ویز مسیر هایی که در آزاد راه است را برای شما ممنوع کرده و مسیر های آزاد راه را به شما پیشنهاد نمی کند ، با فعال کردن گزینه Avoid ferries برنامه ویز مسیر های آبی مانند رودخانه ها را به شما پیشنهاد نمی کند ، با فعال سازی گزینه reduce difficult intersections مسیریاب ویز مسیریابی خود را از تقاطع های سخت و شلوغ دور می کند . در بخش More options گزینه های دیگری وجود دارد ، گزینه Vehicle type که با انتخاب آن می توانید نوع ماشین خود را مشخص کنید که تاکسی است یا شخصی و موتور سیکلت ، گزینه Route type که این گزینه مهم ترین گزینه در تنظیمات مسیریابی ویز است که با تپ کردن روی آن دو گزینه به شما پیشنهاد می شود یکی سریع ترین مسیر ( Fastest ) و دیگری کوتاه ترین مسیر ( Shortest ) است که با انتخاب سریع ترین مسیر شما مسیریابی ویز را روی مسیر های بدون ترافیک و سریع ، و با انتخاب کوتاه ترین مسیر روی مسیر هایی با مسافت کم تنظیم می کنید . در آخر گزینه جاده های خاکی ( Unpaved roads ) است که می توانید آن را روی مجاز ( Allow ) ، غیر مجاز ( Don’t allow ) و پرهیز از موارد طولانی (Avoid long ones ) تنظیم کنید .

 


  • Speedometer :این گزینه مربوط به نمایشگر سرعت است که با فعال سازی آن می توانید نمایشگر سرعت را در صفحه مسیریابی خود فعال کنید .
    • Account and login :این گزینه مربوط به ایجاد حساب کاربری در برنامه ویز است .
    • Planned drives : این گزینه مربوط به برنامه ریزی سفر هاست که با استفاده از گزینه های آن می توانید برنامه ویز خود را به تقویم متصل کنید (Connect calendar) ، نوع اعلان ویز برای حرکت را مشخص کنید ( Notification type ) ، و آدرس هایی که قبلا به آن ها رفته اید را پاک کنید .

 


  • Notifications :این گزینه مربوط به نوتیفیکیشن و یا همان اعلان ها و اطلاعیه ها است که می توانید در آن به صورت دقیق نوتیفیکیشن های ویز را تنظیم کنید .
    • Social Networks :این گزینه مربوط به تنظیمات شبکه اجتماعی است که در آن می توانید مشخص کنید که پیام های تبلیغاتی یا pop-up را دریافت کنید یا نه و ...

 

بخش سوم راهنمای ویز ( Help )

این بخش مربوط به اتصال به سرور ویز و راهنمایی هایی است که خود برنامه ویز برای کاربران قرار داده است .

 

 


ادرس سایت ما :
  http://fixamooz.com

 ادرس کانال تگرامی ما : https://t.me/fixamooz

ادرس اینستاگرام ما : https://instagam.com/fixamooz

ممنونم از اینکه با همراه بوده اید شما می توانید با مراجعه به سایت فکیس آموز هر روز چند مطلب جدید بیاموزید و از ارشیو مطالب دنیای تکنولوژی به صورت رایگان بهره مند بشوید 

 

 






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.