Fixamooz

Fixamooz

آموزشی
Fixamooz

Fixamooz

آموزشی

چگونه آیفون را ریست فکتوری کنیم؟

ریست فکتوری چیست ؟

بیشتر ما تجربه فکتوری ریست کردن گوشی‌های تلفن همراه را داریم؛ چه آن زمان که گوشی‌های نوکیا روی بورس بودند و چه حالا که اندروید بازار را قبضه کرده است. معمولا گوشی‌های اندرویدی به مرور زمان با مشکلاتی مثل کند شدن، هنگ کردن و اشکالات عجیب‌وغریب روبرو می‌‌شوند که ممکن است اعصاب کاربر را حسابی خورد کند! در این وضعیت، فکتوری ریست کردن دستگاه تنها راهی است که به ما کمک می‌کند.

فکتوری ریست، که در اصطلاح به آن Hard Reset نیز گفته می‌شود، برای این طراحی شده است که گوشی شما را به حالت اول یا همان تنظیمات کارخانه برگرداند. با انجام دادن فکتوری ریست تمام اپلیکیشن‌های نصب‌شده، فایل‌ها، اطلاعات و تنظیمات پاک می‌شود؛ انگار که گوشی را برای اولین بار روشن کرده باشید. البته بازگشت به تنظیمات کارخانه به این معنی نیست که سیستم عامل دستگاه هم به نسخه قبل بازمی‌گردد. معمولا شرکت‌های تولیدکننده روش‌هایی برای بازگرداندن خودکار اطلاعات شما در نظر گرفته‌اند، ولی شرط عقل این است که پیش از فکتوری ریست کردن از فایل‌ها و اطلاعت مهم خود پشتیبان بگیرید تا خیالتان از همه جهت راحت باشد.

 

فکتوری ریست یا بازگشت به تنظیمات کارخانه راهکاری است که با پاک‌کردن اطلاعات روی آیفون، آی‌پد یا آیپاد شما و بازنشانی تنظیمات آن به آنچه در هنگام خرید شاهد بودید می‌تواند مشکلات گوشی‌ها یا تبلت‌های مجهز به iOS را تا حد زیادی مرتفع کند.

 

 

فرایند آماده‌سازی


در صورتی که امکان دسترسی به کامپیوتر را ندارید و آیفون یا آی‌پد شما همچنان کار می‌کند، این امکان وجود دارد تا پاک‌کردن اطلاعات و ریست‌ فکتوری را بدون کامپیوتر انجام دهید. با این فرض، پیش از هرچیز باید رمز عبور مخصوص قفل صفحه‌نمایش، اپل‌آیدی و گذرواژه آن را آماده کنید. 

پاک‌کردن اطلاعات


در آیفون، آی‌پد و یا آی‌پاد تاچ کافی است با مراجعه به قسمت تنظیمات (Settings)، گزینه General را انتخاب کرده و پس از آن، Reset را لمس کنید. پس از این کافی است گزینه Erase All Content and Settings را انتخاب کنید کنید. 

نکات ضروری


قبل از پاک‌کردن اطلاعات روی آیفون، آی‌پد یا آی‌پاد تاچ مجهز به iOS 10 اطمینان حاصل کنید که از سرویس iCloud خارج شده‌اید.

به این منظور با رفتن به منوی تنظیمات، انتخاب گزینه iCloud و لمس گزینه Sign Out می‌توانید از سرویس یادشده خارج شوید. در غیر این صورت ممکن است پس از پاک‌کردن اطلاعات، گوشی در صفحه Activation Lock باقی مانده و استفاده شما را مختل کند. 


درنظر داشته باشید که پاک‌کردن اطلاعات و تنظیمات روی اپل‌واچ نیز قفل فعال‌سازی یا Activation Lock را حذف نخواهد کرد.

 با این تفاسیر، پیش از هرچیز نیاز است تا ساعت هوشمند خود را از آیفون Unpair کرده و یا اینکه آن‌را از منوی Find My iPhone حذف کنید. 
اگر به هر دلیلی نمی‌توانید به منوی تنظیمات گوشی خود دسترسی داشته باشید می‌توانید از آیتونز برای بازگشت تنظیمات به حالت کارخانه استفاده کنید




 


ادرس سایت ما :
  http://fixamooz.com

 ادرس کانال تگرامی ما : https://t.me/fixamooz

ادرس اینستاگرام ما : https://instagam.com/fixamooz

ممنونم از اینکه با همراه بوده اید شما می توانید با مراجعه به سایت فکیس آموز هر روز چند مطلب جدید بیاموزید و از ارشیو مطالب دنیای تکنولوژی به صورت رایگان بهره مند بشوید 

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.